Školní vzdělávací program
pro základní vzdělávání
„ŠKOLA POROZUMĚNÍ“
Co nám pomáhá - METODICKÉ MATERIÁLY, ŽÁKOVSKÉ KNÍŽKY, ŽÁKOVSKÉ DIÁŘE a
BLOOMOVA
TAXONOMIE
ROK 2006/2007:
Očekávané výstupy předmětů, jejich sebehodnocení a hodnocení učitele již
nenaleznete v žákovských knížkách, ale v předmětových portfoliích. S
kritérii sledovaných cílů klíčových kompetencí pracují žáci a jejich kantoři
v nových žákovských knížkách. Prohlédněte si
titul
žákovské knížky i její
obsah.
Žáci prvních až třetích tříd pracují s týdenními plány. Tyto plány si
zakládají do hodnotícího portfolia. Na týdenní plánování navazuje od čtvrté
třídy práce s diáři. Žákovské knížky i diáře si již tiskneme několik
let. Pro další školní roky hledáme partnery z dalších škol. Přidejte se k
naší ediční činnosti. Větší náklad = nižší cena. Nahlédněte i na
titulní strany diáře a
prolistujte i jeho obsah.
Na Vaše připomínky, návrhy a zájem o spolupráci čekáme. Kontaktujte:
vit.beran@zstaborska.cz.
ROK 2005/2006:
Týdenní plány
Žákovský diář a žákovské knížky pro školní rok 2005/2006
Předmětová portfolia - zaváděná novinka v druhém roce ověřování ŠVP
ROK 2004/2005:
- Co nám pomáhalo v prvním roce ověřování ŠVP - ŽÁKOVSKÉ
KNÍŽKY a ŽÁKOVSKÉ DIÁŘE
Na co při tvorbě ŠVP nezapomenout?
Opět jsme se mnoho naučili a v naše školním uvažování postoupili dále.
Na co při tvorbě ŠVP nezapomenout?
Nevytváříme dokument ale dohodu o tom, jak se na naší škole učí, ...
kterou naformulujeme do dokumentu. Naše dohoda se jistě odráží od nejdůležitější
kurikulární otázky - klikni ZDE.
Musíme se učit dále. Na naší škole se jak při tvorbě výstupům, tak při formulaci
výroků pro předmětová portfolia neobejdeme bez Blomovy taxonomie -
bez používání aktivních sloves - klikni ZDE.
Nahoru
Lisabonský proces
Školní vzdělávací program „ŠKOLA POROZUMĚNÍ“ zapadá do požadavků oblasti
klíčových kompetencí stanovených RVP ZV, stanovených projektem SZÚ „Škola
podporující zdraví“ (zdraví) a doporučených v rámci tzv. LISABONSKÉHO
PROCESU.
Nahoru
Týdenní plány
text připravujeme
Nahoru
Žákovský diář a žákovské knížky pro školní rok 2005/2006
Na práci s týdenními plány navazují od čtvrtého ročníku žákovské diáře
- k prohlédnutí ve formátu .pdf ZDE.
K práci s žákovskou knížkou nerozlučně patří práce s předmětovými portfolii.
Jak vypadají žákovské knížky pro školní rok 2005/2006 - k prohlédnutí ve formátu
.pdf
- 4. a 5. ročník ZDE;
- 6. a 9. ročník ZDE.
Nahoru
Předmětová portfolia - zaváděná novinka v druhém
roce ověřování ŠVP
text připravujeme
ROK 2004/2005 - Co nám pomáhalo v první roce ověřování
ŠVP
- ŽÁKOVSKÉ KNÍŽKY a ŽÁKOVSKÉ DIÁŘE
ŽK jsme již upravili - ale 1. září 2004 jsme konstatovali: "Máme nové
žákovské knížky". Prohlédněte si některé jejich stránky: titul
- učení pro život - oborové
- předmětové výstupy.
Vyhodnocujeme práci se žákovskými knížkami: Jak dopadla
SWOT analýza 19.11.2004? Více informací ZDE
Vytvořili jsme si jak žákovské knížky tak i žákovské
diáře. Podle našeho návrhu a ve spolupráci s podnikem SEVT
a o.s. PAU je používáme již
druhým rokem. Letos od čtvrtých do devátých tříd - stejně jako žákovské knížky.
Nahoru
Ing. Vít Beran, Mgr. Jitka Vinklerová
- FZŠ Táborská © srpen, 2005