Vít Beran
| Oblast | Vzdělávací cíl oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ KOMPETENCE | |
| Životní kompetence | Významné oborové kompetence | ||
| JAZYK | Schopnost dorozumět se s ostatními lidmi a porozumět informaci | komunikace | porozumění informacím | 
| Jazyk a jazyková komunikace | |||
| MATEMATIKA | Zjednodušení rozumového poznávání přírodních zákonitostí pomocí matematických symbolů | řešení problémů | matematizace | 
| Matematika a její aplikace | |||
| INFORMATIKA | Schopnost porozumět, třídit a zpracovávat informace. | řešení problémů | porozumění informacím | 
| Informační a komunikační technologie | |||
| SPOLEČNOST | Poznávání člověka a jeho postavení v systému lidské společností v minulosti i dnes | řešení problémů, city | orientace na mapě, sebehodnocení | 
| Člověk a společnost | |||
| PŘÍRODA | Rozumové poznávání přírodních zákonitostí a zařazování do systému. | Řešení problémů | pozorování | 
| Člověk a příroda | |||
| UMĚNÍ | Fantazijní poznávání okolního světa | tvořivost, city | pozorování | 
| Umění a kultura | |||
| ZDRAVÍ | Osvojení zdravého životního stylu a ochrana vlastního zdraví | zdravý životní styl | ochrana zdraví | 
| Člověk a zdraví | |||
| SVĚT PRÁCE | Schopnost prakticky zvládnout manuální činnosti světa a zvolit si vhodné povolání. | volba povolání | aplikace | 
| Člověk a svět práce | |||
| Průřezová témata | Propojování kompetencí, kterými je žák vybaven do života. Filozofie života. | umět se učit, schopnost spolupráce | tolerance - respektování a zodpovědnost | 
| Oborová kompetence | Vzdělávací oblast | |||||||
| Příroda | Jazyk | Zdraví | Společnost | Svět práce | Umění | Informatika | Matematika | |
| algoritmizace | x | x | x | x | ||||
| aplikace | x | x | x | x | x | x | x | |
| ekologie | x | x | x | x | ||||
| etika | x | x | x | x | ||||
| forma | x | |||||||
| globální myšlení | x | x | x | |||||
| hospodaření | x | x | x | x | ||||
| komunikace | x | x | x | x | x | x | ||
| matematizace | x | |||||||
| měření | x | x | x | x | ||||
| náboženství | x | x | ||||||
| ochrana zdraví | x | x | x | x | ||||
| orientace na mapě | x | x | ||||||
| orientace v čase | x | x | ||||||
| plánování | x | x | x | x | x | x | ||
| pokus | x | x | ||||||
| porovnávání | x | x | x | |||||
| porozumění informacím | x | x | x | x | x | x | ||
| poselství z minulosti | x | x | ||||||
| pozorování | x | x | x | x | ||||
| práce s mapou | x | x | ||||||
| prostorová orientace | x | x | x | |||||
| přesnost | x | x | x | x | ||||
| přírodní zákonitosti | x | x | x | |||||
| rýsování | x | x | ||||||
| sebehodnocení | x | x | x | x | ||||
| symbolika | x | x | x | x | x | |||
| systém | x | x | x | x | x | x | ||
| tradice | x | x | ||||||
| tvořivost | x | x | x | x | ||||
| vnímání uměleckých děl | x | x | x | x | ||||
| vztah k pohybu | x | x | x | |||||
| vztah k přírodě | x | |||||||
| získávání vztahu k umění | x | x | x | |||||
| způsob života | x | x | ||||||
| x | 
| x | 
| Hladina | Popis | Vhodné výrazy popisující činnost | 
| 6. Hodnocení | Žáci dokáží na základě dříve naučených norem a kritérií stanovit hodnotu nebo cenu složitého produktu | obhájit nebo vyvrátit, rozvíjet a kritizovat, posoudit, zaujmout nebo podpořit stanovisko, ospravedlnit, diskutovat, rozhodnout | 
| 5. Syntéza | Žáci dokáží z několika jednodušších komponentů vytvořit původní a složitý výrobek | tvořit, stavět, vytvořit originál, komponovat, psát, řešit, předvést, stanovit, předpovědět | 
| 4. Analýza | Žáci dokáží rozčlenit složitou věc na její komponenty a vysvětlit, proč je daná složitá sestava vztahů uspořádána daným způsobem nebo jaké příčiny k takovému uspořádání vedly | porovnat, analyzovat, rozdělit, vysvětlit proč, ukázat jak, nakreslit schéma, načrtnout | 
| 3. Aplikace | Žáci dokáží použít dříve naučenou látku, například pojmy, pravidla nebo generalizace při zpracování nové látky | zařadit, aplikovat, nalézt, vybrat, vypočítat, roztřídit | 
| 2. Porozumění | Žáci dokáží vlastními slovy vyjádřit dříve naučenou látku | definovat, vyjádřit vlastními slovy, popsat, shrnout | 
| 1. Znalost | Žáci si dokáží vybavit, reprodukovat nebo rozeznat dříve naučené informace | reprodukovat, vybavit si, uvést seznam, identifikovat, nazvat, označit, vybrat, seřadit | 

| 4.2.1. Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Anglický jazyk Německý jazyk 4.2.2. Matematika a její aplikace 4.2.3. Informační a komunikační technologie 4.2.4. Člověk a společnost (Člověk a jeho svět) Dějepis Výchova k občanství Zeměpis Vlastivěda Prvouka 4.2.5. Člověk a příroda (Člověk a jeho svět) Fyzika Chemie Přírodopis Zeměpis | Přírodověda Vlastivěda Prvouka 4.2.6. Umění a kultura | 
| Akce | Ročník | ||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |
| Školy v přírodě I. stupeň a ozdravné zimní a jarní pobyty | p | p | p | p | p | ||||
| Škola v přírodě II. stupeň (nepravidelně) | f | f | f | f | |||||
| Povinný plavecký výcvik (20 hodin povinných) *) | p | ||||||||
| Seznamovací výjezd 6. tříd | p | ||||||||
| Lyžařský výcvikový zájezd | p | ||||||||
| Turistický kurz (voda, cyklo, hory) - týden sportů | f | f | f | f | |||||
| Předmětové exkurze | p | p | p | p | p | p | |||
| Ochrana člověka za mimořádných situací (6 vyuč. hodin) **) | p | p | p | p | p | p | p | p | p | 
| Předmětové kurzy (Vv, Hv, cizí jazyky, EVVO) | f | f | f | f | f | f | f | ||
| ŠROŤÁK – intenzivní příprava na zkoušky | f | ||||||||
| Oborové dny | p | p | p | p | |||||
| Zahraniční reciproční pobyty | f | f | f | f | f | ||||
| Výjezdní zasedání školního parlamentu | f | f | f | f | f | f | f | f | |
| Celoškolní, oblastní a předmětové projekty | p | p | p | p | p | p | p | p | p | 
| Akce, pro celou třídu | p | 
| Fakultativní nabídka | f | 
| ročník | učivo | nápravy | 1x týdně | 
| ZAČÍT 
        SPOLU jinak - předškoláci | -  rozvíjení psychických 
        funkcí - orientační testy školní zralosti - konzultace pro rodiče | - zrakové a sluchové rozlišování - rozvoj motoriky–jemné - orientace v prostoru (nad, pod,...) - předčíselné představy - logopedická náprava - sociální dovednosti | 2 hod | 
| 1. | Metoda „DOBRÉHO STARTU“: - zraková a sluchová analýza a syntéza - rozvoj drobné motoriky - uvolňovací cviky - sluchová a kinetická paměť - schopnost koncentrace | Depistáž dětí se SPU | 1 hod | 
| 2. | Základní učivo Čj - mluvnice | Speciálně pedagogická péče dle IVP | 7 hod | 
| 3. | Základní učivo Čj - mluvnice | Speciálně pedagogická péče dle IVP | 5 hod | 
| 4. | Základní učivo Čj - mluvnice | Speciálně pedagogická péče dle IVP | 4 hod | 
| 5. | Základní učivo Čj - mluvnice | Speciálně pedagogická péče dle IVP | 2 hod | 
| II. stupeň | Opakování, procvičování učiva na počítači (počítačové programy) | Speciálně pedagogická péče dle IVP | 1 hod |