Jmeno

Anotace dílen


Můžete si prohlédnout i program - klikněte ZDE

Přehled lektorů (abecedně řazených) a jejich dílen 
- změna vyhrazena, počet dílen asi je vyšší než je třeba - budeme vybírat. Napište nám, o které dílny máte větší zájem - vit.beran@zstaborska.cz

Sobotní dopoledne - úvodní setkání Název
1 Morkes František, Mgr. Druhé historické ohlédnutí
2 Hausenblas Ondřej, PhDr. Vzdělávání mění učitel
Pátek odpoledne, sobota odpoledne a neděle dopoledne Název
1 Beran Vít, Ing. + Korda Jan, Mgr. Příprava školy na ŠVP
2 Brom Zdeněk Emocionální výchova
3 Brom Zdeněk Nelineární dějiny
4 Budíková Jaroslava, Mgr. + Jucovičová Drahomíra, PaedDr. Integrace a dítě s SPU
5 Černá Karla, Mgr. Jak vytvořit vlastní projekt?
6 Černá Karla, Mgr. + Grycová Martina, Mgr. Pepo, tys mi "hodně" dal!
7 Dubec Michal, Bc. Metody osobnostní a sociální výchovy pro běžné vyučování
8 Hnízdil Jan, Mgr. + Kirchner Jiří, PhDr. Orientační hry pro mezipředmětové vztahy
9 Holemá Irena, Mgr. Dramatická výchova ve škole jako součást ŠVP
10 Hruška Jiří Integrovaná tematická výuka
11 Kašparová Eva, Mgr. Mámy a tátové! Přijďte si dnes do školy hrát a společně se smát.
12 Koudelková Irena, RNDr. Problémové úlohy = úlohy s problémem pro žáky i učitele (několik námětů z projektu Heuréka)
13 Kvasilová Martina, Mgr. OSV - co to vlastně je?
14 Lauermann Marek, Mgr. Základní techniky sebehodnocení školy a metody na podporu rozhodování pro každého učitele
15 Luka Jiří, Mgr. Netradiční formy výuky na I. stupni ZŠ
16 Maráková Iva Samá voda
17 Martinec Václav, Doc. + herci MVD Divadlo jako jeden z prvků pedagogického působení - Pohádky z kouzelného sluchátka
18 Martinec Václav, Doc. + herci MVD Divadlo jako jeden z prvků pedagogického působení - Jak se dělá divadlo
19 Mühlhauserová Hana, PaedDr. Nebojte se vyjmenovaných slov
20 Švec Jakub, Mgr. Jak z pedagogického sboru školy (či ze třídy) vytvořit fungující, motivovaný tým?
21 Tippman Robert, Mgr. Grafická dílna
22 Tomková Anna, PhDr., Ph.D Reflektivní a sebereflektivní kompetence učitele a žáka
23 Vinklerová Jitka, Mgr.  Jak na genetickou metodu 

U dílen u kterých není uvedeno číslo bude lektor ještě upřesňovat výběr dílny pro setkání (Brom, Kvasilová, Mühlhauserová). 
Můžete si prohlédnout i program - klikněte ZDE

NAHORU 

Svou přihlášku již odesílejte! Přihlášky začínáme registrovat. Přihlášku na setkání PAU odesílejte prostřednictvím internetu nejpozději do 1.4.2005.
Klikněte ZDE!

NAHORU 


Abecedně řezení lektoři dílen Název Cíl Stručná anotace
1 Beran Vít, Ing. + Korda Jan, Mgr. Příprava školy na ŠVP Chceme Vám nabídnout dílnu, jejíž lektoři mají první zkušenosti z tvorby a z pilotního ověřování vlastního školního vzdělávacího programu. Při tvorbě školního vzdělávacího programu zejména nejde o vytvoření dokumentu, tedy školního vzdělávacího programu, ale o ZMĚNU učitele. O změnu, která jej vybaví dovednostmi efektivní pedagogické práce i schopností vytvořit školní vzdělávací program pro svou školu.
2 Brom Zdeněk Emocionální výchova Naučit se pracovat s emocemi a využít této dovednosti k dalšímu osobnostnímu růstu. Účastníci si vyzkoušejí prožitkovou metodou práci s emocemi a seznámí se s možnostmi využití emocí pro zkvalitnění vyučování. Seznámí se s možnostmi mezipředmětových projektů s emocionální výchovou a vyzkoušejí si různé techniky pro zvládnutí stresových a konfliktních situací.
3 Brom Zdeněk Nelineární dějiny Vyzkoušet si netradiční přístup k výuce dějin. Náměty, praktické rady, zkušenosti, zásady výuky.
4 Budíková Jaroslava, Mgr. + Jucovičová Drahomíra, PaedDr. Integrace a dítě s SPU Podstata a možnosti integrace u dítěte s SPU. Účastníci se prostřednictvím prožitků ocitnou v „kůži“ dítěte s SPU. Společně budou nacházet možnosti, jak zmírnit dopady SPU na školní výkon i psychiku dítěte a jak toho využít při tvorbě individuálních vzdělávacích programů.
5 Černá Karla, Mgr. Jak vytvořit vlastní projekt? Společně se podíváme na projekt z různých úhlů pohledu. Ukážeme si, jak vytvořit vlastní projekt tematický i problémový a tento projekt si prakticky sami vyzkoušíme vytvořit . Společně budeme hledat odpovědi na otázky:Jaké jsou výhody, ale i úskalí projektů? Kdy využívat projekt ve výuce? Jak si vytvořit vllastní projekt? Jak do projektu začlenit učivo?
6 Černá Karla, Mgr. + Grycová Martina, Mgr. Pepo, tys mi "hodně" dal! Zjistit, proč jsou některé děti „problémové“. Společně hledat, v čem problémy vidíme a jaké jsou možnosti jejich řešení. Proč mě můj žák „irituje“? Proč ho „irituji“ já? Společné objevování toho, co je „problémové“ dítě a hledání možností, jak s ním pracovat.
7 Dubec Michal, Bc. Metody osobnostní a sociální výchovy pro běžné vyučování Seznámit interaktivně účastníky dílny s předmětem Osobnostně sociální výchova (OSV), jeho cíli, metodami, možnostmi aplikace do „běžné“ výuky a s výstupy po dvouleté výuce na ZŠ. Formou praktické dílny se účastníci seznámí s osobnostní a sociální výchovou (OSV), která je jedním z průřezových témat RVP. Sami si vyzkouší možnosti aplikace metod OSV do předmětů běžného vyučování (tj. jak sledovat a naplňovat vedle akademických cílů i cíle osobnostně-sociální).
8 Hnízdil Jan, Mgr. + Kirchner Jiří, PhDr. Orientační hry pro mezipředmětové vztahy Přinést zásobárnu kvalitních her podporujících mezipředmětové vztahy, na jejichž uspořádání potřebujeme trochu fantazie, času a ve většině případů pouze tužku a papír. Orientační hry stojí na pomezí tradičních pohybových aktivit tvořících obsah TV (běřecká lokomoce vytvrvalostního charakteru) a dobrodružných prožitkových aktivit v nových, neznámých situacích s důrazem na rozvoj schopností a vlastností, které TV v tradičním pojetí ne vždy v dostatečné míře podchycuje a rozvíjí. Orientační hry můžeme využít i ve výuce a pro zpestření jiných předmětů, než je TV ( matematika, přírodověda, VV, deskriptivní geometrie a další) a mohou být i oživením škol v přírodě.
9 Holemá Irena, Mgr. Dramatická výchova ve škole jako součást ŠVP Společně zapřemýšlet nad přednostmi dramatické výchovy na ZŠ a nad úskalími při jejím zařazování jako předmětu ŠVP. V první části se účastníci zapojí do her a cvičení, které se staly součástí již ověřovaného ŠVP. V další části bude vytvořen prostor na diskuse a výměny zkušeností.
10 Hruška Jiří, Mgr. Integrovaná tematická výuka Účastník si uvědomí či praktickou činností osvojí: význam tématické integrace jako příklad/možnost integrace předmětů i průřezových témat RVP, význam globální výchovy v podmínkách našeho školství (vazby mezi globální výchovou a RVP), význam zavádění systémového pohledu na svět do škol. Dílna je praktickou ukázkou z programu integrované tématické výuky zaměřeného na globální problémy pro žáky 2. stupně ZŠ i studenty SŠ. Svým obsahem je i ukázkou integrace všech průřezových témat RVP i integrací vyučovacích předmětů (OV, Z, M, Př, D, RV aj.) na 2. st. ZŠ a na SŠ. Dílna vychází z metod a forem globální výchovy a je i ukázkou zavádění systémového pohledu na svět do škol. Celý program je rozpracován v autorské publikaci lektora, která vyšla v edici KAFOMET pod číslem OV-027.23. Bližší informace – http://sweb.cz/jiri_hruska
11 Kašparová Eva, Mgr. Mámy a tátové! Přijďte si dnes do školy hrát a společně se smát. Nejen budování dobrých vztahů, ale i hodnocení a sebehodnocení jako součást společných setkání rodičů, dětí a učitele. Staňte se na chvíli rodiči a přijďte na netradiční třídní schůzku. Vyzkoušíte si sami na sobě jak dobře znáte sebe i své dítě (nebo ty ve škole). Budeme si trochu hrát, společně přemýšlet a snad se i smát. Seznámíte se s několika způsoby vedení rodičů k hodnocení dětí a využitím dramatické i osobnostní výchovy na třídní schůzce. Vytvoříme si inspirativní zásobník aktivit pro setkávání rodičů a dětí a na závěr se podíváme na video nahrávky z některých uskutečněných akcí.
12 Koudelková Irena, RNDr. Problémové úlohy = úlohy s problémem pro žáky i učitele (několik námětů z projektu Heuréka) Předložit účastníkům problémové úlohy z různých oblastí fyziky na základní škole. Účastníci dílny budou aktivně řešit různé úlohy, nepřesahující rozsah učiva na základní škole. O správných řešeních budeme diskutovat, případně je ověříme jednoduchým experimentem. Budeme hovořit i o možnostech zařazování podobných úloh do výuky fyziky. Součástí dílny bude i stručná informace o projektu Heuréka.
13 Kvasilová Martina, Mgr. OSV - co to vlastně je? Prožitkovou formou ukázat možnosti, které OSV nabízí na cestě k životním dovednostem. Účastníci si zkusí řadu aktivit, na nichž poznají, jak je možné OSV zařazovat nejen do humanitních předmětů a výchov, ale hlavně do oblasti přírodních věd.
14 Lauermann Marek, Mgr. Základní techniky sebehodnocení školy a metody na podporu rozhodování pro každého učitele Seznámit účastníky se čtyřmi technikami snadno využitelnými v procesu sebehodnocení a strategického rozvoje organizace a činnosti školy. Účastníci si osvojí základní dovednosti pro zmapování silých a slabých stránek vlastní práce i činnosti školy. Pozornost bude zaměřena na tyto techniky sebehodnocení: STEEP, SWOT, Bostonská matice, "analýza rybí kosti", "problémový strom".
15 Luka Jiří, Mgr. Netradiční formy výuky na I. stupni ZŠ Ukázat začínajícím kolegům různé možnosti zapojování netradičních metod do vyučování Praktické ukázky – teoretické shrnutí - diskuze
16 Maráková Iva Samá voda Ukázka projektového vyučování na vlastní kůži. Účastníci se na konkrétním tématu z oblasti Člověk a jeho svět - RVP zapojí do skupinové práce, budou hledat odpovědi na dané otázky problémy, naučí se integrovat předměty a hledat mezipředmětové vztahy.
17 Martinec Václav, Doc. + herci MVD Divadlo jako jeden z prvků pedagogického působení - Pohádky z kouzelného sluchátka Kultivace vlastní osobnosti Divadelní představení pro žáky 1.stupně - dramatická hra se skupinou deseti dětí - seminář s učiteli a divadelníky, jak výrazové prostředky divadla mohou rozšiřovat dětem jejich poznávání světa.
18 Martinec Václav, Doc. + herci MVD Divadlo jako jeden z prvků pedagogického působení - Jak se dělá divadlo Kultivace vlastní osobnosti Pohled do herecké dílny, jak vzniká divadelní představení a vůbec o vlivu divadla na vývoj člověka na počátku lidských dějin i za našich dnů - pro žáky nejvyšších tříd, kteří si mohou sami vyzkoušet svoje herecké schopnosti - seminář s učiteli a divadelníky na Huinzingovské téma – Homo ludens.
19 Mühlhauserová Hana, PaedDr. Netradiční pojetí přírodovědy a vlastivědy Předvést nové pojetí výuky zaměřené na tvůrčí přístup učitele i žáků. Ukázat, jakým způsobem lze Př a Vl učit, aby učení bylo efektivní a navíc všechny bavilo. Objasnit cíle výuky Př a Vl ve vztahu k RVP, ukázat jejich naplňování ve výuce, která je moderní, zajímavá, pro žáky užitečná. Ukázky mnoha netradičních metod práce a praktických úkolů, které vedou k vytváření potřebných kompetencí u žáků.
20 Švec Jakub, Mgr. Jak z pedagogického sboru školy (či ze třídy) vytvořit fungující, motivovaný tým? Účastníci dostanou prostor pro zamyšlení se nad nutnými podmínkami pro vytvoření a fungování efektivního týmu (co je nutné pro týmovou práci). Seznámí se interaktivní formou s tím, co to je a jak konkrétně funguje (na příkladech ze školní praxe) skupinová dynamika. Dostanou příležitost sdílet navzájem své zkušenosti. Získají konkrétní doporučení pro postup, jak vytvořit na jejich škole efektivní školní tým(y), na co se soustředit, co rozhodně nezanedbat a čeho se spíše vyvarovat. Společně si vyměníme zkušenosti z oblasti jak tvořit, vést a podporovat školní, efektivně fungující týmy (jak žákovské, tak pedagogické). Nabídneme konkrétní tipy a triky (doporučení) pro školní praxi. Seznámíme se (interaktivní a zábavnou formou) se základními teoretickými východisky při práci s týmy a v týmech (jak funguje a co to je skupinová dynamika). V dílně vždy rezervujeme prostor pro dotazy účastníků.
21 Tippman Robert, Mgr. Grafická dílna Relaxovat, relaxovat při vlastním tvoření. Znáte techniku linorytu? Chcete si vytvořit pěkný obrázek?
22 Tomková Anna, PhDr., Ph.D Reflektivní a sebereflektivní kompetence učitele a žáka Porozumět těmto kompetencim a hledat jejich smysl,osvojit si konkrétni nástroje reflexe a sebereflexe, řesit konkrétní problémy spojené s reflektivními a sebereflektivními činnostmi ve výuce. V praktické dilně budeme odhalovat podstatu a smysl reflektivních a sebereflektivních kompetencí učitele a žáka. Vyzkoušíme si některé nástroje reflexe a sebereflexe. Diskusi věnujeme konkrétním problémům spojeným s reflexí a sebereflexí ve vyučování.
23 Vinklerová Jitka, Mgr.  Jak na genetickou metodu  Jak děti motivovat ke čtení? Je genetická metoda výuky čtení tou správnou cestou? Praktická ukázka práce se skupinou žáků první třídy. Ukázky metodických materiálů. Rozbor ukázek a diskuse účastníků.

Můžete si prohlédnout i program - klikněte ZDE
NAHORU
 


Svou přihlášku již odesílejte! Přihlášky začínáme registrovat. Přihlášku na setkání PAU odesílejte prostřednictvím internetu nejpozději do 1.4.2005.
Klikněte ZDE!

NAHORU