Vít Beran
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
JAZYK Jazyk a jazyková komunikace |
schopnost dorozumět se s ostatními lidmi a porozumět informaci | komunikovat | učit
se řešit problém spolupracovat tvořivost |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
MATEMATIKA Matematika a její aplikace |
zjednodušení rozumového poznávání přírodních zákonitostí pomocí matematických symbolů | řešit problém | učit
se komunikovat tvořivost spolupracovat |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
INFORMATIKA Informační a komunikační technologie |
schopnost porozumět, třídit a zpracovávat informace. | řešit problém | učit
se tvořivost zdraví podnikatelské dovednosti |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
SPOLEČNOST Člověk a společnost |
poznávání člověka a jeho postavení v systému lidské společností v minulosti i dnes | občan | city řešit problém spolupracovat komunikovat učit se |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
PŘÍRODA Člověk a příroda |
rozumové poznávání přírodních zákonitostí a zařazování do systému. | řešit problém | spolupracovat komunikovat učit se zdraví občan |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
UMĚNÍ Umění a kultura |
fantazijní poznávání okolního světa | city | tvořivost komunikovat spolupracovat řešit problém |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
ZDRAVÍ Člověk a zdraví |
osvojení zdravého životního stylu a ochrana vlastního zdraví | zdraví | spolupracovat občan řešit problém komunikovat |
SVĚT
PRÁCE Člověk a svět práce |
schopnost prakticky zvládnout manuální činnosti světa a zvolit si vhodné povolání. | práce | občan podnikatelské dovednosti spolupracovat řešit problém |
Průřezová témata | Propojování kompetencí, kterými je žák vybaven do života. Filozofie života. | umět se učit, schopnost spolupráce | tolerance - respektování a zodpovědnost |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
SVĚT
PRÁCE Člověk a svět práce |
schopnost prakticky zvládnout manuální činnosti světa a zvolit si vhodné povolání. | práce | občan podnikatelské dovednosti spolupracovat řešit problém |
R. | Předmět | Složka předmětu | Klíčová kompetence | Další KK | Klíčová slova | Průřezová témata | MP - vazby | Výstupy ZŠ Táborská | Učivo | Poznámka |
6 | Čj | sloh | učit se | systém | EvrGlo multikultura | Cj | Rozliší běžné evropské jazyky na slovanské, germánské a románské. | Aj,Nj,Čj,Fj,Rj,Sj,Pj,Ij | ||
6 | Čj | sloh | komunikace | občan | tvořivost | média, VDO | ICT | Zvládá písemnou komunikaci s institucemi. | úřední dopis - e-mail |
Vzdělávací oblast | Cíl vzdělávací oblasti | PŘEVLÁDAJÍCÍ | |
klíčové kompetence | ostatní rozvíjené klíčové kompetence | ||
Průřezová témata | Propojování kompetencí, kterými je žák vybaven do života. Filozofie života. | umět se učit, schopnost spolupráce | tolerance - respektování a zodpovědnost |
OSOBNOST - Osobnostní a sociální výchova | OSOBNOST | DEMOKRACIE | GLOBÁLNÍ EVROPA | PŘÁTELSKÁ ŠKOLA | NENIČITEL PŘÍRODY | MÉDIA |
DEMOKRACIE - Výchova demokratického občana | ||||||
GLOBÁLNÍ EVROPA - Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech | ||||||
PŘÁTELSKÁ ŠKOLA - Multikulturní výchova | ||||||
NENIČITEL PŘÍRODY - Environmentální výchova | ||||||
MÉDIA - Mediální výchova | ||||||
Vítání prvňáčků deváťáky | X | X | X | |||
Páteční ranní setkávání a prezentace tříd – říjen až květen | X | X | X | X | ||
Den dětí na Sv. Václava – akce Rady školy a OS ARCUS Praha 4 | X | X | ||||
Společné výlety rodičů a třídy a další třídní akce | X | X | X | X | X | |
Podzimní a jarní školy v přírodě, zimní lyžařské kurzy a ozdravné pobyty na horách | X | X | X | X | X | X |
Oslavy výročí založení školy - Den školy a Mikulášský den - 6.prosince | X | X | X | X | X | |
Předvánoční třídní den | X | X | X | X | ||
Spaní ve škole v průběhu školního roku | X | X | X | |||
Oborové dny: čtyři dny činnostního učení a pátý prezentační den | X | X | X | X | X | X |
Jarní PETRKLÍČ – hudební soutěž – první jarní čtvrtek | X | X | X | X | ||
Zkoušky nanečisto, pohovory nanečisto a „šrotící“ týden – jarní intenzivní příprava deváťáků na střední školy a do života | X | X | ||||
Pomoc s organizací akcí DVPP a dalších školních akcí komunitního programu školy: Celostátní setkání PAU začínajících učitelů, ... | X | X | X | X | ||
Literární a recitační soutěž – podzim a zima | X | X | X | |||
Týden sportů a turistiky tříd druhého stupně, třídní výlety | X | X | X | X | X | |
Obhajoby deváťáckých "doktorandských" prací | X | X | X | |||
Prezentace školy – koncerty, výstavy, divadla | X | X | X | X | ||
Ples deváťáků | X | X | X | X | ||
Loučení prvňáčků s deváťáky a POSLEDNÍ ZVONĚNÍ | X | X | ||||
Školní parlament – činnost, výjezdní zasedání, participace na spolurozhodování o některých akcích, aktivitách a činnostech na škole | X | X | X | X | X | X |
Projektové dny jednotlivých zemí, ze kterých jsou na škole žáci | X | X | X | X | X | |
Reprezentace školy na různých typech soutěží a prezentačních akcích | X | X | X | X | ||
Projekt třídění odpadů | X | X | X | X | ||
Participace deváťáků na přípravě „Branného dne“ | X | X | X | |||
Participace osmáků na přípravě akcí připravovaných pro loučení s deváťáky | X | X | X | |||
Reciproční výměnné pobyty žáků naší a německých škol | X | X | X | X | ||
Dopisování, e-mailování se spolužáky v zahraničí | X | X | X | X | X | |
Sběrové dny | X | X | X | X | ||
Projekty napříč školou na pobytových akcích | X | X | X | X | ||
Sportovní kurzy (plavání, bruslení, vodácký výcvik) | X | X | X | X | ||
Akademie ŠD a kroužků CVČ ARCUS | X | X | X | X |